Jak sprzedawać w Internecie?

Poznaj podstawy sprzedaży w sieci

Wzrost sprzedaży w Internecie nabrał jeszcze większego tempa w 2020 roku, kiedy w związku z pandemią wielu ludzi zostało niejako zmuszonych do zakupów online. Stworzyło to ogromne możliwości dla przedsiębiorców, którzy planują przeniesienie swojego handlu do sieci lub rozpoczęcia przygody z e-commerce.
W dzisiejszym poradniku przedstawimy możliwości handlu online, jak również przedstawimy, co będzie Ci do tego potrzebne. Zapraszamy!

Jakie są możliwości sprzedaży w Internecie?

Przedsiębiorca, który planuje oferować sprzedaż produktów, ma kilka możliwości. Wielu z nich zaczyna handel na platformach sprzedażowych np. Allegro – trzeba jednak wiedzieć, że konkurencja jest tam bardzo wysoka, a przebicie się z ofertą może zająć naprawdę długi czas. Nie wspominając już o stałej prowizji od każdej sprzedaży, którą musimy dzielić się z Allegro.
Z tego powodu wielu przedsiębiorców woli zainwestować w swój własny sklep internetowy. Możliwości reklamy, jakie niesie za sobą własna platforma sprzedażowa, są znacznie większe – możemy oferować swoje produkty w różnych kanałach sprzedażowych np. Facebooku, Instagramie, sieci Google czy nawet TikToku.
Z własnym sklepem budujemy po prostu własną markę, do której Klienci mogą wrócić. Początkowa, jednorazowa inwestycja (pomijając kwestie serwera czy domeny) to przewaga sklepów internetowych nad platformą w stylu Allegro.

Jakie funkcje musi posiadać sklep internetowy?

Każdy sklep internetowy musi posiadać bramkę płatności, dzięki której Klienci mogą zapłacić wygodnie kartą, BLIK-iem czy logując się do swojego banku – jest to standard. Nie możemy zapomnieć także o różnych metodach wysyłki (paczkomatach, kurierzy). Po stronie administracji – w sklepie internetowym powinien być intuicyjny system magazynowy, jak również system do wystawiania faktur. Należy także pamiętać o informowaniu Klienta o poszczególnych etapach zamówienia.
Podsumowanie
Przygotowanie sklepu internetowego to wymagające zadanie, które z reguły związane jest z skomplikowanymi zadaniami – z tego powodu warto powierzyć je profesjonalnej agencji.