Ile trwa i kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?

Złożony etap na który ma wpływ wiele czynników…

Posiadanie strony internetowej nie jest wystarczające, aby trafiali na nią Klienci. Z tego powodu wielu przedsiębiorców decyduje się na jej pozycjonowanie (SEO) w wyszukiwarkach internetowych. Na czym polegają więc te działania, jaki jest ich koszt i czas realizacji? Na wszystkie te pytania odpowiemy w poniższym poradniku.

Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Zacznijmy więc od definicji samego pozycjonowania, inaczej określanego jako SEO. Otóż jest to szereg różnych działań na stronie internetowej i poza nią, których celem jest zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce Google w odpowiedzi na konkretne zapytania np. mechanik Szczecin.
Warto jednak wspomnieć, że wejście w pierwsze wyniki na te wyszukiwania, nie opiera się na… zapłaceniu Google za taką usługę, jak może myśleć wielu przedsiębiorców. To ogromne przedsiębiorstwo informatyczne bierze pod uwagę szereg czynników rankingowych m.in. jakość wykonania strony, jakość znajdującej się na niej treści, czy ilość linków do strony pochodzące z zewnątrz.

Czynniki wpływające na koszt i czas pozycjonowania strony?

Skoro rozjaśniliśmy już, na czym polega pozycjonowanie, warto przejść do kosztów z nim związanych, jak również czasu, w którym SEO zacznie „działać”.

  1. Konkurencyjność fraz kluczowych

    Najważniejszy czynnik to konkurencyjność słów kluczowych. Posłużymy się więc przykładem – fraza kluczowa „samochody” jest trudniejsza do „zdobycia” niż fraza „samochody z przednim napędem i dobrym silnikiem do 5 tyś złotych”. Przy trudniejszych frazach możesz mieć bowiem pewność, że konkurencja również się na nie pozycjonuje. Tym samym niezwykle ważna jest odpowiednia strategia – może okazać się, że większa liczba łatwiejszych fraz jest skuteczniejszym podejściem.

  2. Budżet na pozycjonowanie

    Kolejny czynnik to budżet, którym dysponuje dana firma. Zasada jest więc prosta – większe środki pozwalają na szybsze i bardziej optymalne kosztowo zdobycie atrakcyjnych pozycji. Przy ograniczonym budżecie czas osiągania rezultatów prawdopodobnie się wydłuży i przy ostatecznym rozrachunku może okazać się, że w ten sposób zapłacimy po prostu więcej.