Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Wszystko wyjaśnimy w paru słowach

W przeciwieństwie do wielu tradycyjnych produktów fizycznych czy nawet usług – temat kosztów związanych z wykonaniem strony internetowej nie jest „czarno-białą” kwestią. Nie da się zaprzeczyć, że za bardzo dopracowany projekt, trzeba po prostu zapłacić większą kwotę – jednak czy zawsze wymagany jest standard z górnej półki? Rozjaśnimy tę kwestię w dzisiejszym poradniku!

Co wpływa na cenę strony internetowej?

Tak jak wspomnieliśmy we wstępie – nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie o koszt strony internetowej. Wycena opiera się bowiem na wytycznych, potrzebach i oczekiwaniach przedstawionych przez zleceniodawcę. Właśnie z tego powodu osoba lub firma wykonująca strony internetowe zada Ci szereg pytań lub przygotuje brief do wypełnienia przed rozpoczęciem realizacji projektu.

  1. Poziom rozbudowania strony

    Najważniejszym czynnikiem, który warunkuje cenę strony internetowej jest bez wątpienia poziom rozbudowania struktury witryny. Jeżeli Twoja firma oferuje wiele różnych usług i chcesz dokładnie opisać ją na każdej podstronie – miej świadomość, że jest to więcej pracy zarówno dla dewelopera, jak i copywritera zajmującego się przygotowaniem treści.

  2. Wdrożone rozwiązania w obrębie strony www

    Sam projekt graficzny i jego wdrożenie stanowi dużą część kosztów, jednak prace nad stroną wykraczają poza te działania. Szczególnie w przypadku, gdy w witrynie mają znaleźć się interaktywne rozwiązania np. specjalne formularze czy kalkulatory – zaprogramowanie ich będzie stanowić dodatkowy koszt. Jeżeli strona ma rzeczywiście spełniać swoją rolę w pozyskiwaniu klientów, należy też pomyśleć o profesjonalnym wdrożeniu pixela Facebook i tagów konwersji Google, dzięki którym możliwe jest projektowanie zaawansowanych i skutecznych kampanii reklamowych.

Podsumowanie kosztów stron www

Pamiętaj, że wykonanie strony internetowej to jednorazowa inwestycja. Jeżeli chcesz, aby została ona wykonana profesjonalnie i w zgodzie z obowiązującymi standardami oraz trendami – zachęcamy do nie oszczędzania na tych działaniach. W ten sposób strona stanie się Twoim aktywem, które zapewni Ci skuteczne pozyskiwanie klientów na długie lata!